کد خبر : 172352
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴

رایزنی نماینده سازمان ملل با طرف های لیبیایی برای خروج نیروهای خارجی

رایزنی نماینده سازمان ملل با طرف های لیبیایی برای خروج نیروهای خارجی

فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی در دیدار با گروه‌های لیبیایی، ضمن تاکید بر حمایت سازمان ملل از دولت انتقالی، خروج تمامی گروه‌های خارجی و مزدوران از لیبی را مورد بررسی قرار داد. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت الحره، یان کوبیس، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی مذاکراتی با طرف‌های بحران لیبی از

رایزنی نماینده سازمان ملل با طرف های لیبیایی برای خروج نیروهای خارجی

فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی در دیدار با گروه‌های لیبیایی، ضمن تاکید بر حمایت سازمان ملل از دولت انتقالی، خروج تمامی گروه‌های خارجی و مزدوران از لیبی را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت الحره، یان کوبیس، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی مذاکراتی با طرف‌های بحران لیبی از جمله گروه نظامی ۵+۵ و هیات دولت وفاق ملی داشت.

کوبیس در این دیدار همراه با عبد الحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت موقت لیبی بر اهمیت برگزاری هر چه سریعتر یک جلسه رسمی در پارلمان جهت رای‌گیری در مورد اعطای رای اعتماد به کابینه تاکید کرد.

فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی اظهار کرد: سازمان ملل به حمایت از تلاش‌های دولت موقت جدید برای متحد کردن کشور و تقویت خدمات‌دهی به مردم و نیز آماده کردن کشور برای برگزاری انتخابات ملی در تاریخ ۲۴ دسامبر آتی پایبند است.

او در دیدار با هات دولت وفاق ملی لیبی نیز راه‌های سرعت بخشیدن به اجرای کامل توافق آتش‌بس از جمله خروج تمامی نیروهای خارجی و مزدوران را مورد بحث و بررسی قرار داد.

همچنین در این دیدار نقض ممنوعیت تسلیحاتی اعمال شده بر لیبی از طرف سازمان ملل و متحد کردن موسسه‌های نظامی و امنیتی بررسی شدند.

پیشتر سازمان ملل انتخاب الدبیبه به عنوان نخست وزیر دولت انتقالی لیبی را جهت فراهم کردن شرایط برگزاری انتخابات دسامبر اعلام کرده بود.

انتظار نمی‌رفت لیست الدبیبه مقابل لیستی که شامل فتحی باشاغا، وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی و عقیله صالح، رئیس پارلمان آن بود، پیروز شود.

طرف‌های لیبیایی ماه گذشته میلادی در شهر الغردقه مصر نشستی با یکدیگر داشته و در مورد برگزاری همه‌پرسی درباره قانون اساسی پیش از انتخابات توافق کردند.

در حال حاضر قانون اساسی موقت تصویب شده در سال ۲۰۱۱ در لیبی اجرا می‌شود.

قرار است در دور آخر مذاکرات الغردقه در ماه جاری میلادی، اصول قانونی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی آتی لیبی تعیین شوند.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز