کد خبر : 175956
تاریخ انتشار : شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳

وحدت حوزه و دانشگاه سمت و سوی دانشگاه را به سمت خردورزی می‌برد

وحدت حوزه و دانشگاه سمت و سوی دانشگاه را به سمت خردورزی می‌برد

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شده تا سمت و سوی دانشگاه به سمت خردورزی برود. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی ۲۷ آذرماه در مراسم تکریم رئیس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشگاه بوعلی‌سینا و مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد:

وحدت حوزه و دانشگاه سمت و سوی دانشگاه را به سمت خردورزی می‌برد

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شده تا سمت و سوی دانشگاه به سمت خردورزی برود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی ۲۷ آذرماه در مراسم تکریم رئیس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشگاه بوعلی‌سینا و مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: تحقق تمدن اسلامی اگر بخواهد اتفاق بیافتد لازم است حوزه و دانشگاه در کنار هم باشند.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه وحدت اگر به معنای حضور در دانشگاه باشد قبل از انقلاب هم بود، تصریح کرد: در قرن ۱۷ که مسئله علم مطرح شد، اگوسنت کنت که پدر پوزیتیوست‌هاست در راس علم، ریاضی را قرار داد و پس از آن؛ فیزیک، شیمی، زیست شناسی و سپس جامعه شناسی مطرح شد و از منظر دانشگاه، علم فقط علم اثباتی است و هرم علم از ریاضیات شروع می‌شود و در قرون بعد روانشناسی هم به علوم، اضافه کردند.

وی ادامه داد: در این دوران که دانشگاه با این تفکر شکل گرفته، علوم انسانی هیچوقت جدی گرفته نشده و از اول انقلاب، تنها دو وزیر علوم، تحصیلات علوم انسانی داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، اظهار کرد: ما اگر بخواهیم به وحدتی دست پیدا کنیم که جامعه را به سمت تمدن اسلامی پیش ببرد باید نرم افزار هم داشته باشد و قطعاً توسعه و پیشرفت در عرصه‌های مختلف نیازمند اقتصاد و توسعه است اما تمدن اسلامی بدون علوم انسانی پیش نمی‌رود.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه تحول در علوم انسانی واقعا زمانبر است، گفت: تمدن غربی مبتنی بر هوش است اما توسعه و پیشرفتی که مبتنی بر هوش است با دانشگاهی که مبتنی بر خردورزیست، متفاوت است.

وی ادامه داد: هوش قوه محرکه توسعه در دنیاست و سرعت زندگی بشر مبتنی بر هوش است اما کشف پدیده‌ها فارغ از اخلاق است بنابراین وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شده تا سمت و سوی دانشگاه به سمت خردورزی برود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، اظهار کرد: در توسعه و پیشرفت هوشی، فقر و غنا مهم نیست و آنچه در دانشگاه رخ می‌دهد همان فرهنگ غربی است و ما انسان‌های متمدن در ساختار غربی قرار گرفتیم.

شعبانی‌موثقی در رابطه با شائبه غصبی بودن زمین حسینیه امام خمینی همدان که نماز جمعه در آن، اقامه می‌شود، توضیح داد: دانشگاه بوعلی سینا در سال ۶۹ زمینی داشت که در اختیار نماز جمعه قرار گرفته و طبق قرارداد قرار بوده استانداری جایگزینی به آن‌ها بدهد و آن‌ها مکلف بودند جایگزین را واگذار کنند و ارتباطی به ما ندارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز