کد خبر : 178465
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری دهان است

پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری دهان است

ایسنا/اردبیل متخصص بیماری‌های دهان، فک و صورت گفت: پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری دهان است.   مقداد ذکاوتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: درمان پوسیدگی دندان وابسته به پیشرفت ضایعه است که می‌تواند از ترمیم سطحی تا ترمیم‌های پیچیده یا گذاشتن روکش برای دندان یا کاشت ایمپلنت متفاوت باشد. وی اضافه کرد: در مواقع خیلی شدید

پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری دهان است

ایسنا/اردبیل متخصص بیماری‌های دهان، فک و صورت گفت: پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری دهان است.

 

مقداد ذکاوتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: درمان پوسیدگی دندان وابسته به پیشرفت ضایعه است که می‌تواند از ترمیم سطحی تا ترمیم‌های پیچیده یا گذاشتن روکش برای دندان یا کاشت ایمپلنت متفاوت باشد.

وی اضافه کرد: در مواقع خیلی شدید که راه درمانی وجود ندارد کشیدن دندان توصیه می‌شود اما با مراجعه به‌موقع و منظم به دندانپزشک می‌توان از پوسیدگی‌های بیشتر جلوگیری کرد.

این دندانپزشک اردبیلی ادامه داد: برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته می‌توان از ایمپلنت یا تراش دو دندان مجاور و ساخت روکش استفاده کرد و پروتز متحرک برای بی‌دندانی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

ذکاوتی با اشاره به اینکه ویزیت دوره‌ای دندانپزشکی می‌تواند از بیماری‌های احتمالی تا حد زیادی جلوگیری کند، تشریح کرد: مردم بایستی دقت کنند که ویزیت دوره‌ای دندانپزشکی مهم است که موجب پیشگیری می‌شود و همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

وی با بیان اینکه اکثر مردم بهداشت دندان متوسط و پایین‌تری دارند، ادامه داد: زمانی که بهداشت پایین‌تر است هر شش ماه بایستی به دندانپزشکی مراجعه کرد.

این دندانپزشک اردبیلی با بیان اینکه برای بهداشت دندان متوسط مراجعه به‌صورت هر ۹ ماه یکبار باید انجام شود، گفت: در مواقع بهداشت خوب هر یک سال یکبار و در مواقعی که بهداشت دندان عالی باشد هر سه سال یکبار باید به دندانپزشک مراجعه کرد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا هزینه دندانپزشکی در ایران بالاتر و گران‌تر است، تصریح کرد: هزینه دندانپزشکی در ایران کمتر از یک بیستم کشورهای همسایه است و در شرایط فعلی اقتصادی باتوجه‌به هزینه مواد و تجهیزات دندانپزشکی حاشیه سود برای دندانپزشکی کم شده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز