کد خبر : 180786
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸

دومین سایت آموزشی آتش‌نشانان کشور در شیراز افتتاح شد

دومین سایت آموزشی آتش‌نشانان کشور در شیراز افتتاح شد

ایسنا/فارس دومین سایت آموزش تخصصی و تاکتیک آتش‌نشانان و نخستین سایت آموزش سگ‌های تجسس و زنده‌یاب کشور در شیراز افتتاح شد. یکشنبه ۲۶ بهمن، طی مراسمی و با حضور مسئولان مدیریت شهری، دومین سایت آموزش تخصصی و تاکتیک آتش‌نشانان و نخستین سایت آموزش سگ‌های تجسس کشور، در فضایی به مساحت بیش از ۱۰ هزار مترمربع در شیراز

دومین سایت آموزشی آتش‌نشانان کشور در شیراز افتتاح شد

ایسنا/فارس دومین سایت آموزش تخصصی و تاکتیک آتش‌نشانان و نخستین سایت آموزش سگ‌های تجسس و زنده‌یاب کشور در شیراز افتتاح شد.

یکشنبه ۲۶ بهمن، طی مراسمی و با حضور مسئولان مدیریت شهری، دومین سایت آموزش تخصصی و تاکتیک آتش‌نشانان و نخستین سایت آموزش سگ‌های تجسس کشور، در فضایی به مساحت بیش از ۱۰ هزار مترمربع در شیراز افتتاح شد که برای احداث آن بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

در این مراسم همچنین مرکز ستاد فرماندهی پیشتیبان، انبار مرکزی سازمان، زیرسازی، آسفالت و تکمیل سایت آموزش، ساختمان علت‌یابی حریق و تهویه دود، ساختمان پشتیبانی ستاد فرماندهی، ساختمان آموزش حریق، مجموعه ورزشی شماره ۳ آتش‌نشانان و مجتمع ورزشی تفریحی نیز به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس در آیین افتتاح این سایت، آتش‌نشانان را سربازان گمنام خادم مردم معرفی و اضافه کرد: نیروهای کارآزموده، متخصص و توانمند باید در آتش‌نشانی به کار گرفته شوند.

کمبود ۵۰ خودروی آتش‌نشانی در فارس

پرویز کهندل افزود: نجات یک نفر به معنای نجات کل بشریت است و به همین دلیل آتش نشانان باید از قوای جسمی و قوه بینایی و شنوایی مطلوبی برخوردار بوده و در پرتو آموزش‌های کاربردی به خدمت رسانی به جامعه مشغول شوند.

کهندل گفت: با دستور وزیر کشور یک شهر جدید به استان پهناور فارس افزوده شد و اینک در این خطه دیرینه ۱۱۴ شهر داریم. ناوگان آتش نشانی استان نیز ۴۰۰ دستگاه خودرو در اختیار دارد که با این وجود کمبود ۵۰ دستکاه دیگر محسوس است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس فرآیند جذب نیروهای جدید را کاملا منطبق بر قانون و اعمال نظارت‌های سختگیرانه در فرآیندهای استخدامی ارزیابی و اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر در آزمون‌ استخدامی آتش‌نشانی شرکت کردند که منجر به جذب ۲۰۰ نفر شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شیراز نیز گفت: امسال بیشترین عملیات عمرانی در تاریخ سازمان آتش‌نشانی شیراز با صرف اعتباری بیش از ۵۹۴ میلیارد ریال محقق شده است.

علی ناصری آتش‌نشانی را یکی از سازمان‌های توانمند زیرمجموعه مدیریت شهری شیراز دانست که جایگاه خوبی در کشور دارد و گفت: این سایت آموزش تخصصی ۸۷۰۰ مترمربع مساحت دارد و برای احداث آن ۳۱۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

ناصری گفت: سایت آموزش سگ‌های تجسس و زنده‌یاب آتش‌نشانی شیراز در فضایی به وسعت ۱۳۰۸ مترمربع و صرف ۱۰ میلیارد ریال اعتبار احداث و آماده بهره‌برداری شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز گفت: امسال همه ایستگاه‌ها مجهز به  باشگاه‌های ورزشی شده و سه مجموعه ورزشی دیگر نیز در حال بهره برداری است.

محمدهادی قانع با اشاره به اهمیت آموزش نیروی انسانی در این سازمان گفت: سازمان آتش نشانی شیراز در بخش آموزش نیروی انسانی خود در کشور به لحاظ داشتن سایت آموزش کشور منحصربفرد است.

او گفت: برخورداری از استخرهای سرپوشیده و رو باز، بخش‌های صخره نوردی، تجهیزات امداد ونجات کوهستان و اولین ساختمان آموزش سگ‌های تجسس یاب کشور باعث شده که سایت آموزش آتش نشانان کشور در شیراز بی نظیر باشد.

قانع یکی از مشکلات آتش‌نشانی شیراز را نبود انبار مرکزی اعلام و اضافه کرد: امسال یک انبار احداث و ۶ ایستگاه را بهسازی یا نوسازی کردیم.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز گفت: به رغم وجود مسائل و مشکلات اقتصادی، شهرداری شیراز هرگز به بهانه مشکلات اقتصادی کار خود را تعطیل نکرده و به  تاخیر نیانداخته و در جلسات مختلف تاکید شورا و شهردار در کنار تسریع در اجرای پروژه‌ها تحول در این حوزه بوده است.

محمدرضا محمد حسن پور با اشاره به فعالیت ۵سازمان و ٢اداره کل در زیر مجموعه این معاونت افزود: سازمان آتش نشانی شیراز چه به لحاظ تجهیزات و چه ایستگاه‌ها و نیروهای آموزش دیده جزو برترین سازمان‌های کشور است و آزمایش‌های خود را نحو احسن پشت سرگذاشته است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز