کد خبر : 181257
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱

کمبود بارش تالاب‌های چهارمحال و بختیاری را تهدید می‌کند

کمبود بارش تالاب‌های چهارمحال و بختیاری را تهدید می‌کند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: قطعا اگر کاهش نزولات آسمانی ادامه‌دار باشد، باید بسیاری از مسائل را در نظر بگیریم تا در سال آینده تالاب‌ها با مشکل مواجه نشوند. شهرام احمدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت تالاب‌های چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: متاسفانه امسال با کاهش بارش مواجه بودیم،

کمبود بارش تالاب‌های چهارمحال و بختیاری را تهدید می‌کند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: قطعا اگر کاهش نزولات آسمانی ادامه‌دار باشد، باید بسیاری از مسائل را در نظر بگیریم تا در سال آینده تالاب‌ها با مشکل مواجه نشوند.

شهرام احمدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت تالاب‌های چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: متاسفانه امسال با کاهش بارش مواجه بودیم، قطعا میزان بارش بر روی وضعیت تالاب‌ها تاثیرگذار است، اما خوشبختانه با تدابیر انجام شده و همکاری جوامع محلی تالاب‌ها وضعیت مساعدی دارند.

مدیرکل محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری افزود: قطعا اگر کاهش نزولات آسمانی ادامه‌دار باشد، باید بسیاری از مسائل را در نظر بگیریم تا در سال آینده تالاب‌ها با مشکل مواجه نشوند.

وی با اشاره به اینکه حق‌آبه‌های زیست‌محیطی تالاب‌های چهارمحال و بختیاری در زمان ترسالی و خشکسالی مطالعه شده است، بیان کرد: این مطالعات جهت تخصیص حق‌آبه از سوی وزارت نیرو به سازمان محیط‌زیست ارسال شده است، با تخصیص حق‌آبه تالاب‌ها کمتر تحت تاثیر خشکسالی قرار می‌گیرند.

احمدی یادآور شد: با اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، انجام عملیات آبخیزداری، مدیریت صحیح آب در مصارف مختلف می‌توان در ایام خشکسالی فشار را بر روی تالاب‌ها کم کرد، اولویت در حال حاضر رعایت حق‌آبه زیست‌محیطی تالاب‌ها است و سپس آب مازاد باید به سایر حق‌آبه‌ها اختصاص پیدا کند.

مدیرکل محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: شش تالاب در استان وجود دارد که تالاب چغاخور تنها تالاب بین‌المللی استان است.

وی در خصوص خودسوزی دشت‌های چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: زمانی که خاک دارای مواد آلی باشد و سطح آب‌های زیرزمینی در دشت‌ها کاهش پیدا کند، امکان خودسوزی در دشت‌ها وجود دارد، در سال گذشته دشت خانمیرزا و در سال‌جاری دشت دهنو دچار خودسوزی شد، برای جلوگیری از خودسوزی دشت‌ها باید حق‌آبه زیست‌محیطی مراعات شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز