کد خبر : 190909
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

پای نظارت بر بازار لنگ می زند

پای نظارت بر بازار لنگ می زند

ایسنا/آذربایجان غربی حرکت موج گرانی های افسار گسیخته را روز به روز در اجناس و کالاهای مختلف به وفور می توان احساس کرد اما از گرانیها که بگذریم تنوع قیمتها بر روی کالاهای مشابه نشان از عدم نظارت کافی و بازرسی بر اصناف است که خود یک معضل بزرگ محسوب می شود. جای خالی نظارت بر

پای نظارت بر بازار لنگ می زند

ایسنا/آذربایجان غربی حرکت موج گرانی های افسار گسیخته را روز به روز در اجناس و کالاهای مختلف به وفور می توان احساس کرد اما از گرانیها که بگذریم تنوع قیمتها بر روی کالاهای مشابه نشان از عدم نظارت کافی و بازرسی بر اصناف است که خود یک معضل بزرگ محسوب می شود.

جای خالی نظارت بر قیمت گذاری ها

احمدی از شهروندان ارومیه با ابراز گلایه از وضعیت قیمت گذاری بر اجناس توسط، فروشندگان به ایسنا گفت: در شهری به اندازه ارومیه هرکس بر اجناس خودش قیمت گذاری می کند بعید است در شهر بروی از یک ردیف مغازه یک جنس مشابه را با قیمتی یکسان پیدا کنی هرکس برای خودش قیمت گذاری میکند انگار که هیچ نظارتی وجود ندارد. تا اعتراض میکنیم که در فلان مغازه همان جنس شما ارزانتر از قیمتی است که می فروشید، شاکی می شود که نخر… که جای بسی تاسف دارد.

وی ادامه داد: هفته پیش برای خرید پلیور به بازار رفتم پس از گشتن زیاد در بین مغازه ها متاسفانه به عینه شاهد بودم که یک پلیور مشابه در ۳ مغازه، قیمتهای متفاوت داشت در حالیکه یک پلیور مشابه چرا باید تفاوت قیمت ۳۰ تا ۴۰ هزار تومانی داشته باشد!

تفاوت قیمتها در اجناس مشابه فاحش است

زهرا که در حال خرید میوه از بازار سنتی وبزرگ شهر است به ایسنا گفت: نظارتی نیست انگار هرکس به هر قیمتی که خواست میوه می فروشد از این  سر شهر تا آن سر شهر رِنجی از قیمتها را می توان دید. درست است که قیمتها براساس کیفیت باید فرق کند اما نه با این اندازه اختلاف فاحش..

وی ادامه داد: داستان اکثر اجناس به همین منوال است، نان بربری یک نانوایی ۳۵۰۰ تومان است، نانوایی دیگر ادعا میکند کمی کره زده ۴۵۰۰ تومان، نانوایی دیگر ۵۰۰۰ تومان، پس نظارتی که از آن دم می زنند کجاست.. هر کس برای خودش خودمختار شده است.. مردم هم دیگر حوصله جر و بحث برای گرفتن حق خود را ندارند و سودجویان هم از این فرصت نهایت استفاده را می برند.

اصناف متخلف استان بیش از ۳۵۳۳ میلیارد ریال جریمه شدند

ایرج مرندی، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی در گفت و گو با ایسنا بااشاره به انجام ۱۲۳ هزار و ۲۹۲ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان افزود: با انجام بازرسی های یاد شده ۷۴۹۶ فقره پرونده تخلفات صنفی برای خاطیان صنفی به ارزش بیش از ۳۵۳۳ میلیارد ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است.

مرندی تصریح کرد: بازرسی های انجام شده در حوزه های تولیدی صنفی و غیر صنفی ۲۵ هزار و ۴۲۶ مورد با ۳۰۸۷ فقره پرونده به ارزش بیش از ۵۱۲ میلیارد و ۳۶۶ میلیون ریال، حوزه عمده فروشی ۶۲۷۰ مورد با ۹۹ فقره پرونده به ارزش بیش از ۵۵۰ میلیارد و ۵۶۲ میلیون ریال، حوزه خرده فروشی ۷۶ هزار و ۷۵۹ مورد با ۳۳۴۹ فقره پرونده به ارزش بیش از ۳۲۲ میلیارد و ۲۴۱ میلیون ریال، حوزه انبار و سردخانه ۱۷۶۳ مورد با ۶۰ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۶۴۸ میلیارد و ۹۹۲ میلیون ریال، بخش خدمات ۱۲ هزار و ۹۲۰ مورد با ۸۸۳ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۹۴ میلیارد و ۱۷۹ میلیون ریال و شرکت های وارد کننده ۱۵۴ مورد با ۱۸ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۴۰۵ میلیارد و ۴۴۲ میلیون ریال است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان اضافه کرد: طی ۹ ماه نخست امسال ۳۶۷۱ مورد شکایات و گزارش های مردمی به ستاد خبری سازمان واصل شده است که از این تعداد ۲۹۵۴ مورد تلفنی، ۴۷۷ مورد مراجعه حضوری و ۲۴۰ مورد نیز بصورت کتبی بوده است.

مرندی عنوان کرد: پس از دریافت شکایت ها و گزارش های مردمی در کمترین زمان ممکن مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد که در خصوص گزارش های ۹ ماهه امسال ۱۶۶۵ مورد متخلف، ۱۶۴۹ مورد غیر متخلف و ۳۵۷ مورد نیز در دست بررسی و رسیدگی است.

به گزارش ایسنا، با وجود آمار اعلامی از سوس سازمان صمت استان اما گویا این نظارتها کافی نیست و جای خالی بازرسی های مستمر به عینه قابل مشاهده است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز