کد خبر : 192151
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸

مدیریت ۱۳ اقامتگاه بومگردی استان مرکزی در اختیار بانوان است

مدیریت ۱۳ اقامتگاه بومگردی استان مرکزی در اختیار بانوان است

ایسنا/مرکزی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: ۵۴ درصد شاغلان در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان را زنان تشکیل می دهند. مصطفی مرزبان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به استفاده از توانمندی مدیران زن در حوزه گردشگری و صنایع دستی، افزود: در صورت نادیده گرفتن سهم ۵۴ درصدی بانوان از تولید ثروت،

مدیریت ۱۳ اقامتگاه بومگردی استان مرکزی در اختیار بانوان است

ایسنا/مرکزی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: ۵۴ درصد شاغلان در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان را زنان تشکیل می دهند.

مصطفی مرزبان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به استفاده از توانمندی مدیران زن در حوزه گردشگری و صنایع دستی، افزود: در صورت نادیده گرفتن سهم ۵۴ درصدی بانوان از تولید ثروت، طبیعی است که شاهد توسعه کشور نیز نخواهیم بود.

وی به فعالیت تعداد قابل‌توجهی از بانوان استان در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: معتقدیم باید ظرفیت بانوان به‌منظور توسعه گردشگری استان مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با تاکید بر نگاه ویژه‌ به توانمندی زنان برای فعالیت در مدیریت حوزه گردشگری گفت: با این دیدگاه می‌توان بسترسازی و کمک به تحقق نقش و جایگاه بانوان سرمایه‌گذار در توسعه و اشتغالزایی کشور و برنامه‌ریزی و تشویق سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به منظور توسعه گردشگری در استان و کشور را رقم زد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مدیریت ۱۳ اقامتگاه بومگردی در استان مرکزی در اختیار بانوان است، گفت: ۱۹ بانو نیز  به عنوان سرمایه‌گذار در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی فعالیت دارند. در مجموع ۴۷۱۴ هنرمند صنایع‌دستی در استان فعالند و ۵۴ درصد شاغلان در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان را زنان تشکیل می دهند.

مرزبان تصریح کرد: در بسیاری از اقامتگاه‌های بوم‌گردی شاهد حضور بانوان در سطوح مدیریتی هستیم؛ به‌ گونه‌ای که بانوان در بسیاری از این اقامتگاه‌ها نقش بنیان‌گذار و موسس را دارند و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اقامتگاه‌های بوم‌گردی این است که به ‌صورت خانوادگی اداره می‌شوند، ازاین‌رو نقش زنان در توسعه و حفظ روستاها و مناطق عشایری انکارناپذیر است و بدون شک صنعت گردشگری نه‌ تنها می‌تواند زنان را توانمند سازد و به آنان امکان رشد و شکوفایی بدهد، بلکه می‌تواند زمینه دسترسی آنان را به فرصت‌های شغلی و مشارکت اقتصادی فراهم کند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: در حال حاضر در حوزه‌های مختلف از جمله راهنمایان تور، انجمن‌های صنفی گردشگری، مراکز اقامتی و سرمایه‌گذاری بانوان فعالی در استان مرکزی نقش‌آفرینی می‌کنند که مورد حمایت اداره کل قرار دارند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز