کد خبر : 192374
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹

واکسن کرونا؛ پیشگیری است نه درمان

واکسن کرونا؛ پیشگیری است نه درمان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: بیماری کرونا همچنان درمان ندارد و واکسن کرونا تنها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری بوده و درمان آن نیست، بنابراین همه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۱۸ بهمن‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به ‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به

واکسن کرونا؛ پیشگیری است نه درمان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: بیماری کرونا همچنان درمان ندارد و واکسن کرونا تنها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری بوده و درمان آن نیست، بنابراین همه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۱۸ بهمن‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به ‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به انجام بیش از ۱۳۸ هزار تست PCR کرونا در استان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر به ازای هر یک مورد تست مثبت کرونا، ۹ نفر رهگیری و پیگیری می‌شود، در حالی که باید به ازای هر یک مورد تست مثبت PCR؛ ۱۰ نفر پیگیری و رهگیری شود و میزان انجام تست سریع (RAPID) در استان نیز باید افزایش پیدا کند.

وی از تغییر وضعیت کرونا در شهرستان‌ها و نیز افزایش ۳ برابری لود ویروس کرونا در استان زنجان خبر داد و افزود: ۸۵ درصد فوت ناشی از بیماری کرونا در استان، در سالمندان و ۱۵ درصد نیز در جوانان دارای بیماری زمینه‌ای است و در پیک سوم بیماری کرونا همه مدیران زنجانی همراه خانواده‌های خود به بیماری کرونا مبتلا شدند.

این مسئول با بیان اینکه اکنون رهگیری و پیگیری نزدیکان بیماران مبتلا به کرونا در استان به ۹.۲ درصد رسیده است که حجم زیاد کاری را به کادر درمان استان متحمل کرده و انرژی زیادی را از آنان می‌کاهد، تصریح کرد: در راستای پیشگیری از ابتلا به کرونا در دنیا، ایران و زنجان در موضوع استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی تفاهم‌نظر دارند؛ بنابراین مردم همچنان باید موارد مذکور را به صورت جدی رعایت کنند تا وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌ها بهتر شده و مراسم برگزار شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه اکنون متوسط رعایت پروتکل‌های بهداشتی استان ۸۴ درصد بوده و باید به بیش از ۹۵ درصد برسد، ادامه داد:  فاصله اجتماعی باید به صورت خاص و عام رعایت شود که رعایت فاصله اجتماعی اجتماعی به صورت خاص در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، پلیس + ۱۰، دفاتر پیشخوان دولت، مراسم و غیره است.

حقیقی با بیان اینکه آیا برگزارکنندگان مراسم در صورت مثبت شدن تست افراد، می‌توانند پاسخ‌گو باشند، اظهار کرد: شهرستان ابهر و خرم‌دره تابع یکدیگر هستند، بنابراین اگر اقدامات جدی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا انجام نشود، شهرستان ابهر به دنبال شهرستان خرم‌دره شاهد پیک چهارم کرونا خواهد بود و انجام تست PCR و RAPID با هم هم‌خوانی ندارد و باید درست شود.

وی با اشاره به افزایش مراجعات به مراکز سرپایی کرونا، شهر زنجان که نیازمند انجام اقدامات جدی برای جلوگیری از شیوع پیک چهارم است، افزود: همکاری مردم سلطانیه در بحث قرنطینه خوب نیست و باید این مشکل حل شود و در شهرستان طارم نباید گول رنگ‌بندی کرونا را بخورند و باید ارتباط این شهرستان با استان‌های گیلان و قزوین را رصد کنند و رهگیری بیماران را بالا ببرند.

این مسئول با تاکید بر اینکه مردم شهرستان ماه‌نشان باید اعتماد کنند و برای سلامتی خود و خانواده‌های‌شان بموقع به پزشک مراجعه کنند، تصریح کرد: مراجعه به پزشکان در شهرستان خدابنده نیز دارای اشکلاتی است، بنابراین زحمت کادر درمان دوچندان شده و باید آنان به خانواده‌ها مراجعه کنند. در شهرستان خدابنده رهگیری و انجام تست PCR و RAPID معنادار کم است.

استاندار زنجان با بیان اینکه بیماری کرونا همچنان درمان ندارد و واکسن کرونا درمان نبوده و پیشگیری بوده و تزریق واکسن به همه زمان‌بر است، ادامه داد: افراد دارای تست مثبت کرونا هر چه سریع‌تر باید خود را قرنطینه و برای سلامتی خانواده دوران نقاهت خود را در نقاهتگاه‌های استان سپری کنند.

حقیقی با تاکید بر اینکه در ۲۲ بهمن‌ماه امسال هیچ‌گونه مراسم تجمعی نخواهیم داشت و همه مراسم‌ در فضای مجازی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های استان باید برنامه‌های خود را در خصوص عید نوروز تا پایان این هفته ارسال کنند تا اقدامات جدی در راستای شیوع کرونا در استان انجام شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز