کد خبر : 203994
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

به‌روزرسانی گوگل بابا بزرگ

به‌روزرسانی گوگل بابا بزرگ

 گوگل در اوایل سال 2006، الگوریتم بابا بزرگ گوگل خود را منتشر کرد که باعث شد صفحات بسیاری از سایت ها از فهرست ناپدید شوند. این مقاله توضیح می دهد که چرا صفحات ناپدید شدند و چه کاری می توان در مورد آن انجام داد.   در دسامبر 2005، گوگل شروع به عرضه به‌روزرسانی «Big

 گوگل در اوایل سال 2006، الگوریتم بابا بزرگ گوگل خود را منتشر کرد که باعث شد صفحات بسیاری از سایت ها از فهرست ناپدید شوند. این مقاله توضیح می دهد که چرا صفحات ناپدید شدند و چه کاری می توان در مورد آن انجام داد.

 

در دسامبر 2005، گوگل شروع به عرضه به‌روزرسانی «Big Daddy» کرد و در پایان مارس 2006 به طور کامل در تمام مراکز داده آن‌ها مستقر شد. این یک به روز رسانی معمولی نبود، که اغلب تغییرات الگوریتم است. Big Daddy یک تغییر نرم‌افزار/زیرساخت بود، عمدتاً به روشی که وب‌سایت‌ها را خزیدن و فهرست‌بندی می‌کردند.

 

با گسترش به‌روزرسانی در مراکز داده، مردم متوجه شدند که بسیاری از صفحات سایت‌هایشان از فهرست معمولی ناپدید شده‌اند. مت کاتز، مهندس نرم افزار ارشد در گوگل، این موضوع را به این موضوع اختصاص داد.

 

این بیانیه تقریباً نحوه تأثیر به روز رسانی Big Daddy بر وب سایت ها را خلاصه می کند. پیوندهای داخل و خارج از یک سایت برای تعیین تعداد صفحات سایت در فهرست استفاده می شود. مت سپس چند نمونه از سایت‌هایی را که مورد حمله قرار گرفته‌اند و آنچه که فکر می‌کرد ممکن است مشکلات آنها باشد را بیان کرد…

 

به‌روزرسانی “Big Daddy” یا بابا بزرگ چیست؟

به‌روزرسانی Big Daddy عمدتاً یک تابع خزیدن/ایندکس جدید است که قابلیت اعتماد لینک‌های داخل و خارج از یک سایت را ارزیابی می‌کند تا مشخص کند چه تعداد از صفحات سایت در فهرست قرار دارند. نه تنها قابل اعتماد بودن پیوندها را ارزیابی می کند، بلکه تعداد پیوندهای قابل اعتماد را نیز در نظر می گیرد. همانطور که سایت مراقبت های بهداشتی نشان می دهد، اگر یک سایت به اندازه کافی نمره خوبی کسب نکند، تمام صفحات آن ایندکس نمی شود، و اگر سایت قبلاً همه صفحات خود را ایندکس کرده بود، بسیاری یا اکثر آنها حذف می شوند.

 

از زمانی که گوگل با سیستم رتبه بندی مبتنی بر لینک خود وارد صحنه شد، مردم به طور فزاینده ای لینک ها را صرفا برای اهداف رتبه بندی مرتب می کنند. برای مثال، طرح‌های تبادل لینک در سراسر وب هستند و درخواست‌های تبادل لینک صندوق‌های ایمیل ما را آزار می‌دهد. با گذشت سالها، چنین پیوندهایی افزایش یافته و به دلیل آنها، کیفیت ایندکس/رتبه بندی گوگل بدتر شده است. سیستم گوگل بر پیوند طبیعی وب متکی است، اما در پیاده سازی این سیستم، لینک سازی طبیعی را خراب کردند که به نوبه خود کیفیت ایندکس و رتبه بندی گوگل را کاهش داده است. اعتقاد من این است که Big Daddy راه گوگل برای رسیدگی به این مشکل است. آنها در حال ارزیابی قابل اعتماد بودن پیوندهای ورودی و خروجی هستند تا از سودمندی پیوندهای غیرطبیعی برای وب سایت ها جلوگیری کنند.

آنها باید به مشکل رسیدگی می کردند، اما، به نظر من، آنها این کار را به روش اشتباه انجام داده اند. با این وجود، این کار انجام شده است و ما باید با آن زندگی کنیم. ما هنوز چیزهای زیادی در مورد به‌روزرسانی Big Daddy باید بیاموزیم، اما آنچه من می‌بینم این است که پیوندهای متقابل و خارج از موضوع مرده نیستند، اما مانند گذشته به یک سایت کمک نمی‌کنند. شاید این پیوندها در مقابل یک سایت حساب نشوند، اما برای آن حساب نمی شوند، و اگر بخواهد به طور کامل ایندکس شود، اکنون به پیوندهایی نیاز است که برای یک سایت به حساب بیاید.

 

بهترین لینک هایی که می توان داشت، لینک های یک طرفه به سایت هستند، اما به دلیل کاری که گوگل برای پیوند طبیعی انجام داد، آنها به راحتی پیدا نمی شوند. گوگل باعث شد مردم به طور طبیعی لینک ندهند و بیشتر سایت ها به طور طبیعی لینک جذب نمی کنند، اما لینک ها باید پیدا شوند. واضح ترین مکان برای دریافت آنها دایرکتوری ها هستند. بررسی یک سایت DMOZ ممکن است زمان زیادی طول بکشد، و حتی ممکن است سایت درج نشود، اما فهرست راهنمای بسیار خوبی است، بنابراین همیشه ارزش ارسال به آن را دارد (قبل از ارسال به DMOZ این را بخوانید).

 

دایرکتوری‌های دیگر ارزش ارسال را دارند و فهرستی از فهرست‌های مناسب را می‌توانید در VileSilencer پیدا کنید. ممکن است گوگل همه پیوندهای همه آنها را اعتبار ندهد، اما این مهم نیست تا زمانی که برخی از آنها اعتبار دارند – و همه آنها ممکن است مقداری ترافیک ارسال کنند.

 

گوگل مخالف لینک‌سازی نیست و افراد خودشان این کار را پیشنهاد می‌کنند. اما این مضحک است که در حال حاضر موقعیتی داریم که گوگل ابتدا پیوندهای طبیعی وب را از بین برد، و سپس راه هایی را برای دریافت غیرطبیعی پیوندهای طبیعی پیشنهاد کرد، فقط به این دلیل که آنها با یک وب سایت منصفانه رفتار کنند. این یک موقعیت مضحک است، اما این طور است. برخی از راه‌های غیرطبیعی که گوگل پیشنهاد می‌کند عبارتند از، نوشتن مقاله‌هایی که مردم به آن لینک می‌دهند، نوشتن وبلاگی که مردم به آن لینک می‌دهند و ایجاد سر و صدا. اما بیشتر مردم نمی‌خواهند مقاله و وبلاگ بنویسند و چیزی برای نوشتن یا وبلاگ نخواهند داشت، و تعداد کمی از سایت‌ها می‌توانند سر و صدا ایجاد کنند، بنابراین برای اکثر مردم، buzz یک شروع کامل است.

از زمان نوشتن این مقاله، به ذهنم خطور کرد که ممکن است در مورد اینکه گوگل واقعاً با به‌روزرسانی Big Daddy چه می‌کند، به نتیجه اشتباهی رسیده‌ام. چیزی که من نتوانستم بفهمم دلیل حمله به انواع خاصی از پیوندها در نقطه نمایه سازی صفحات است، به جای حمله به آنها در خود ایندکس، جایی که آنها رتبه بندی را افزایش می دهند. اما حمله به انواع خاصی از پیوندها ممکن است هدف اصلی Big Daddy نباشد.

 

رشد وب با سرعت زیادی ادامه دارد و هیچ موتور جستجویی احتمالاً نمی تواند با آن همراه شود. فضای فهرست دیر یا زود باید برای آنها مشکل ساز شود و ممکن است Big Daddy اکنون راه حل Google برای حل این مشکل باشد. موتورهای جستجو معمولاً سعی کرده‌اند تا حد ممکن وب را فهرست‌بندی کنند، اما از آنجایی که نمی‌توانند با آن همگام شوند، ممکن است گوگل تغییری اساسی در روشی که قصد ایندکس کردن وب را دارند ایجاد کرده باشد. آنها ممکن است تصمیم گرفته باشند به جای تلاش برای فهرست کردن تمام صفحات از هر چه بیشتر وب سایت ها، اجازه دهند همه سایت ها در ایندکس نمایش داده شوند، اما لزوماً ایندکس کامل نیستند. به این ترتیب آنها می توانند صفحات سایت های بیشتری را ایندکس کنند و می توان گفت فهرست آنها جامع تر است.

 

مت کاتز بیان کرده است که با Big Daddy اکنون سایت های بیشتری را نسبت به قبل ایندکس می کنند و همچنین ایندکس اکنون جامع تر از قبل است.

 

اگر این چیزی است که بابای بزرگ در مورد آن است، پس من نمی توانم ایرادی در آن پیدا کنم. اما برای وب مسترها فرقی نمی کند. ما هنوز باید تعداد بیشتری از آن پیوندهای ورودی یک طرفه را پیدا کنیم تا صفحات بیشتری را در فهرست قرار دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز