کد خبر : 208817
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷

بخشودگی 100 درصدی جرائم بیمه‌ای خدمت دولت به کارفرمایان

بخشودگی 100 درصدی جرائم بیمه‌ای خدمت دولت به کارفرمایان

به گزارش ایلنا از همدان، جواد جمور گفت: در حال حاضر صندوق تأمین اجتماعی گسترده‌ترین صندوق است که 54 درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش خود قرار داده است. در استان نیز 46 درصد جمعیت تحت پوشش خدمات این سازمان قرار دارند. این مقام مسئول با بیان اینکه 262 هزار بیمه شده اصلی و

بخشودگی 100 درصدی جرائم بیمه‌ای خدمت دولت به کارفرمایان

به گزارش ایلنا از همدان، جواد جمور گفت: در حال حاضر صندوق تأمین اجتماعی گسترده‌ترین صندوق است که 54 درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش خود قرار داده است. در استان نیز 46 درصد جمعیت تحت پوشش خدمات این سازمان قرار دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه 262 هزار بیمه شده اصلی و با احتساب بیمه شدگان تبعی 811 هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه هستند عنوان کرد: طبق سرشماری سال 95 این میزان بیمه شده معادل 46 و هفت دهم درصد از جمعیت استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال 1401 تعداد 33 هزار نفر بیمه شده جدید جذب شدند افزود بیش از8 هزار و 900 نفر از آنها بیمه شده اجباری هستند اظهار کرد: از نظر نگاه بیمه‌ای شغلی پایدار است که پیوست بیمه داشته و بیمه‌ها نیز به صورت مستمر پرداخت شده باشد در غیر اینصورت اشتغال صورت نگرفته است.

وی با اشاره به شعار سال (مهارتورم، رشد تولید )و تأکید بر تلاش حداکثری این سازمان برای تحقق شعار مقام معظم رهبری ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی توسط معظم له را نقطه عطفی در این عرصه برشمرد و عنوان کرد: این سیاست‌ها تمامی صندوق‌های بیمه‌گرا را شامل می‌شود و یکی از اصول آن نیز تسری پوشش بیمه‌ای فراگیر است.

این مقام مسئول از بزرگترین مشکلات این سازمان را، تادیه بدهی دولت‌ها دانست و مطرح کرد: از سال 54 که قانون تأمین اجتماعی مصوب شده و حتی پس از انقلاب اسلامی نیز دولت‌ها عموماً به تکالیف جاری خود در این عرصه به درستی عمل نکرده‌اند.

وی ادامه داد: طبق آمارهای موجود استان همدان نیز از جمله استان‌های کشور است که در مسیر سالمندی قرار گرفته و زودتر از دیگر استان‌ها سالمند خواهد شد به گونه‌ای که در شرایط فعلی نیز روزانه 20 تا 30 نفر در استان باز‌نشسته می‌شوند. لذا تأمین اجتماعی استان همدان با هدف اجرایی کردن بند 8 سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در راستای اجرای ماده 17 قانون مذکور مادران باردار شاغل تحت پوشش این سازمان می‌توانند از 9 ماه مرخصی زایمان بهره مند شوند که در صورت درخواست مادر تا دو ماه از این مرخصی در ماه‌های پایانی بارداری قابل استفاده خواهد بود، همچنین در اجرای ماده 20 قانون حمایت از خانواده به همه بیمه‌شدگان که دارای حداقل 720 روز سابقه پرداخت حق بیمه در 5 سال آخر بیمه‌پردازی باشند معادل یک ماه متوسط حقوق پرداخت خواهد شد. وی در ادامه افزود: اجرای هرچه مطلوب‌تر موارد مندرج در قانون حمایت از خانواده و فرزند‌آوری منوط به ایجاد بستر مناسب در سطح جامعه است که این سازمان با فعالیت در سه حوزه ترویج و تشویق فرزند‌آوری – ایجاد خانواده سالم _ ورزش و نشاط بانوان سعی در ایجاد این بستر دارد.

این مقام مسئول با این توضیح که رشد منفی جمعیت آمار بیمه شدگان جدید را کاهش می‌دهد گفت: در حال حاضر ضریب پشتیبانی در کشور 4.2 و در استان 3.7 است.

جمور با بیان اینکه در استان ماهانه بیش از 91 هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند مطرح کرد: هر ماه باید بیش از 540 میلیارد تومان حقوق پرداخت کنیم که این تعهدات از محل پرداخت حق بیمه تأمین می‌شود و تا به حال این تعهدات در زمان تعیین شده پرداخت شده است.

وی با در خواست از رسانه‌ها برای تشویق آحاد مردم به بیمه‌ شدن و استفاده از مزایای آن گفت: برنامه کاربردی “تامین من” داشبورد کاری برای بیمه‌شدگان است که می‌توانند به واسطه آن از ظرفیت 49 خدمت غیر‌حضوری بدون مراجعه به شعب استفاده کنند.

وی درباره طرح بخشودگی جرائم که از جمله اقدامات خوب دولت سیزدهم است اضافه کرد: در طرح بخشودگی جرائم که تا پایان مرداد‌ماه ادامه دارد، کارگاه‌های تولیدی، خدماتی، صنعتی، کشورزی، معدنی، اصناف، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از بخشودگی 100 در‌صدی جرائم بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز